referensskalan

Åh, sådär ja! Äntligen hemma. Eller jag kom hem för nån timme sen men aja.
Redovisade som sagt, och sen målade vi referensskalan så vi har i klassrummet för våran klass är helt borta när det gäller färglära, haha! :D För er som inte vet vad referensskalan är så är det typ ljushetsläget på håret. Från 2-10 (oftast), där 2 är svart och 10 är extra extra ljusblond. Frisörer pratar ju med siffror you know ;) Och den där andra skalan också, vet inte vad det heter? Men det är typ "nyansen" på färgen. Äh, ingenting man inte behöver kunna om man inte är/vill bli frisör. Så de flesta av er som läser så babblar jag bara på om ingenting.. Hm, ja!

Gick på stan en stund efter skolan med Johanna, hittade en klänning på rean på H&M som jag faktiskt kollar på förut. Enkel men snygg, som det ska vara alltså! :) Ni får se senare.



Det ni (inklusive jag haha) kallar mörkbrun är i referensskalan ljusbrun, och det ni kallar kanske ljusbrun är blond!
Jag säger att mitt hår är mörkbrunt nu, men egentligen är det mellanbrunt/ljusbrunt. Knepigt att lära sig... Mörkbrunt på referensskalan är nästan svart. Mycket att kunna... Men det tar sig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0