vi blir aldrig nöjd

Pratade med två underbara vänner idag och vi kom fram till att man ska inte hålla på och träna ihjäl sig och vägra äta godis nu för att bli smalare till sommaren.
Man ska leva livet, och inte bry sig allt för mycket om vad andra tycker om en. Jag skulle vägra "banta" ner mig till sommaren, jag har redan dom som älskar mig för den jag är och jag tror knappast att de älskar mig mer om jag skulle väga 5 kilo mindre. Jag är normalviktig, och jag har ingen nära som behöver gå ner i vikt, och det är så sjukt irriterande när folk håller på "åh, shit.. det är typ 45 kcal i den här, oh my god!!"
Tryck i er en pizza och ät godis mitt i veckan! haha, brutalt de lät..

Det är klart att man känner sig finare och självsäkrare om man har sin drömkropp, men det där går ofta till överdrift tycker jag.
Sjukt många klankar ner på sig själv hela tiden, sluta med det och håll huvudet högt!

Man blir aldrig nöjd! That's it. När ni har kroppen ni vill ha tycker ni sen att näsan är för stor och vill operera den. Sen är brösten för små, naglarna avbitna, för stora fötter/händer. Ja, you name it.

De flesta tjejers dröm är väl att ha en kropp och se ut som en Victoria Secret-modell? Du är du och du är vacker som du är. NU.
Så enligt mig är det onödigt att börja hålla på, för det kan gå för långt, tragiskt nog. Och det är lätt hänt.

DAGENS IDEAL ÄR SJUKA!

Och nej, jag menar inte att man bara ska proppa i sig massa onyttigt och aldrig träna, men jag hoppas ni förstår vad jag menar..

Tack för att ni tog er tid att läsa!


Jag ser 42345234 gånger hellre ut som Jessica Simpson är skelettet till höger, håller ni med?

Kommentarer
Postat av: Lisa

helt rätt:)

2011-02-03 @ 20:15:20
URL: http://lisahjalsten.blogg.se/
Postat av: jennhy

håller med dig puman :D

2011-02-03 @ 20:37:20
URL: http://jennhyolsson.blogg.se/
Postat av: linn

så jäkla rätt.

2011-02-03 @ 22:07:38
URL: http://intevanlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0