svar på kommentar


Jag svarar här eftersom att du förmodligen inte har någon blogg.

Nej tyvärr så är du nog tvungen att klippa. Det finns inget som kan reparera en kluven topp på ett hårstrå, även vad dom säger på reklamerna haha ;)
Med hårinpackning kanske det bara känns bättre för stunden men det "limmar" inte ihop den kluvna toppen, som vissa personer tror. Tycker det är lite komiskt att folk skiter i att klippa sig (fast folk säger till dom att klipa sig) för att de vill ha långt, sen när det är så långt de vill ha så lät de klippa av skitmycket sen. haha, låter som värsta bitchen, men somsagt komiskt när folk tror att deras hår är typ omänskligt starkt typ ;)

Man ska ju som dom flesta har hört talas om klippa sig rätt ofta, varannan månad typ, topparna alltså. Jag undrar hur många som gör det på riktigt, ingen jag känner i alla fall.

Och använd inpackning regebundet så är det lite förbyggande mot slitet hår.

Vänta med att borsta håret tills det är torrt då det sliter mer på håret när det är blött eftersom att håret är som svagast då.

Föna inte håret, om du har tid ska du verkligen låta det självtorka.

Använd värmeskydd!


Kommentarer
Postat av: Anonym

fråga mamma eller eva på trollungen, mitt hår är faktiskt omänskligt starkt! ;) hur fan jag än har blekt, blekt och åter blekt så blir inte mitt hår mer slitet än "normalt" hår, som inte blir blekt. det är faktiskt sant, tre blekningar på en vecka, märktes ingenting på håret efter en inpackning efter den sista blekningen ;D

2011-02-11 @ 20:52:27
URL: http://ericaengstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0